Werk in de kijker

Studiostraid realiseert projecten (strategie, branding, fondsenwerving, websites,
concept-copy-vormgeving) voor non-profit en KMO.

Referenties: Blauwe Kruis Brugge - Birdlife International - BZIO - College of Europe - Congodorpen - Contempo - CVO VTI Brugge - De Ark Vlaanderen - Don Bosco - Femma - GiPSo - Handicap International - Licht voor de Wereld - Memisa - Niño Feliz - Mercy Ships - Mucovereniging - Onafhankelijk Leven - Oxfam Wereldwinkels - Salvatoriaanse Hulpactie - Socrowd - Solentra - Think-Pink - UNDP Brussels - UGent - testament.be - Welzijnszorg / Samen Tegen Armoede - Wereldsolidariteit - Worldbank – Zeepreventorium

 

Campagne naar aanleiding van het 50-jarig bestaan van de Mucovereniging. Om de aandacht te vestigen op de werking van de vereniging deed ze een beroep op vele bekende Belgen. We werkten deze campagne uit van concept tot definitief advertentiemateriaal (inclusief het 50-jaar-logo, concept voor tvspot, online landingspagina enz.)

Tournée Généreuse van testament.be is de combinatie van een infodag over nalaten aan het goede doel en een traktatie voor het tienjarig bestaan van de groepscampagne. De doelstelling was: naar kandidaat-erflaters toe stappen. We brainstormden over de naam en ontwierpen het logo. Wij stonden in voor zowel de inhoud als vormgeving van het magazine en alle promomateriaal.

Vanuit een doordachte - content gedreven - strategie gaven we het merk Easykit een aantrekkelijke vorm en een wervende inhoud:  van logo en baseline tot slogan, beeld en fotografie. We maakten ook de website, inclusief de applicatie “MijnBudget”. Die biedt bezoekers de mogelijkheid om de kosten van hun eigen project op een realistische manier in te schatten. Op die manier lokt ze vele nieuwe klanten naar de toonzaal.

Vanuit de organisatie groeide de behoefte naar een nieuw élan. Studiostraid en Niño Feliz werken nauw samen op het vlak van strategie, algemene communicatie en fondsenwerving. De merkidentiteit is scherper gesteld, de digitale communicatie is versterkt, met Viva Bolivia is een mini-event uitgewerkt om dichter bij de donateurs te komen enz.

We bedachten een nieuwe baseline (“100% mens”) en vertaalden de missie en visie van de organisatie in een korte, wervende tekst. Daaruit groeide een nieuwe, geïntegreerde aanpak van de communicatie voor de drie Arkgemeenschappen in Vlaanderen. Met als kers op de taart: nieuwe websites die deze vernieuwde identiteit uitstralen. Wij zorgden voor de structuur, het design en de ontwikkeling. Elke website wordt vanuit een centraal CMS (Modx Revolution) beheerd. 

Soep is gezond en eenvoudig. Soep brengt mensen samen. Soep is hip. Met ‘Soep op de Stoep’ heeft Welzijnszorg/Samen Tegen Armoede een leuk actiemodel in de strijd tegen armoede. Om méér mensen te betrekken bedachten we een nieuwe strategische invulling en werkten die ook uit in diverse communicatievormen (magazine, website www.hoopkrachtwarmte.be, #mijnfavorietesoep op social media, gadgets voor verkoop enz.)

Socrowd geeft renteloze leningen aan initiatieven met een maatschappelijke meerwaarde. Om in aanmerking te komen, verbindt de initiatiefnemer zich ertoe 1/3de van het kapitaal op te halen bij zijn achterban. Aan ons werd gevraagd om het crowdfundingplatform te vernieuwen, zowel qua look&feel als technisch. Gebruiksgemak en procesautomatisatie waren belangrijke criteria. Initiatiefnemers beheren en publiceren hun eigen pagina en geven statusupdates. Supporters laten een berichtje achter en geven geld: online of offline. Met een minimale overhead voor Socrowd.

Het belang van legaten voor goede doelen groeit. Ook voor Mercy Ships. Onder de titel “Laat uw droom uitvaren” creëerden we een stijlvolle legatenbrochure. Met de juiste tone-of-voice. Daar was het Mercy Ships om te doen: dat kandidaat-erflaters ervaren hoe hun droom van een betere wereld verbonden is met hun doelstellingen. 

De website van Fierens keuken en interieur is stijlvol (ook op tablet en smartphone) en gebruiksvriendelijk. Ook achter de schermen werd aan het gebruiksgemak gedacht. Daarom kozen we voor het CMS Modx. Zo is de website eenvoudig aanpasbaar en kunnen de vele foto’s netjes worden gerangschikt.

Naast de website zorgden we ook voor een gebruiksvriendelijk e-mailplatform, met een template in de typische zwart-witte Fierensstijl.

Ook de nieuwe baseline ‘Perfect genieten’ is van onze hand.

We ontwikkelden een geautomatiseerd friendraisingplatform voor geboortelijsten en voor andere cadeaulijsten. Ouders, of mensen die een iets (bv. jubileum) te vieren hebben, maken een gepersonaliseerde donatiepagina waar familie, vrienden en kennissen een gift geven en/of felicitaties achterlaten. De communicatie tussen de schenkers en Memisa verloopt via gepersonaliseerde automatische e-mails. Het platform vergt een minimum aan onderhoud.

Voor Handicap International ontwikkelden we een campagne over legaten. Naast de sterke copy kozen we voor een eenvoudige vormgeving. Deze advertentie verscheen in tal van tijdschriften, zowel in Vlaanderen als in Wallonië.

Oxfam Wereldwinkels wilde op een eenvoudige en duidelijke manier de uitwassen van de fruitsapindustrie aanklagen. We bedachten het concept en de slogan (“Verleg de sapstroom”) en stonden in voor zowel de copywriting als de vormgeving van een mini-boekje.

Onafhankelijk Leven is een belangrijke speler in de gehandicaptenzorg, meer bepaald op het vlak van het Persoonsvolgend Budget. We vertaalden de missie, de visie en de kernwaarden naar een eenvoudige en krachtige baseline: “Neem de regie in handen”. We gaven extra invulling aan het merk, met specifieke aandacht voor de fondsenwervende boodschappen.

De naamsverandering van CDI-Bwamanda België naar Congodorpen was de ideale gelegenheid om het begrip 'integrale streekontwikkeling' om te zetten naar het meer actieve “In groep kan je meer”. Studiostraid stond in voor de creatie van het nieuwe logo, de herformulering van visie en missie, de nieuwe website enz. We verzorgen ook de copy en vormgeving van de fondsenwervende brieven.